HİNDİSTAN'A GİDECEKLERE GENEL TAVSİYELER,
(GEZİ TARİHİ 2011)
Aşı gerekli deseler de ne ben, ne de guruptaki bir çok kişi aşı olmadık, herhangi bir şey de olmadı.




1-Varanasi'de oteliniz Ganj kıyısındaki Ghatlarda veya yakınındaysa mutlaka sabah gün doğmadan (ki zaten bu bölgedeyseniz sabaha kadar zil, çan ve maymun sesleri duyacaksınız) kıyıdan bir sandal kiralayıp, Hinduların Ganj'da kutsanmalarını ve güneşin doğarken üzerlerine vuran altın ışıkta fotoğraf çekin. Sandal adam başı 50 rupiydi.


2-Varanasi'de akşamları özellikle Dassawamath Ghat'taki AARTİ TÖRENini izlemeye gidin. Hatta erken gidip teraslı kafelerden birine oturusaniz, masala çayınızı içerken, törenleri yukardan izlersiniz.


3-Masala baharat karışımdır. Masala çay süt, çay, çeşitli baharatların şekerle karıştırılıp kaynatılması ile yapılıyor. Muhteşem bir tat, ben tiryakisi olmuştum. Gelmeden Jaipur'daki çarşıdan karışımından 250 gr. almıştım. Hem açık, hem kutuda satılıyor.


4-Masala demişken, masala dosa acılı bir krep denemelisiniz, masala chana nohutun masalalısı ben çok beğenmiştim. Nohutun masalasından da bir marketten almıştım. Biryani sebzeli bir pilav türü veya kuru meyveli olanı da var, muhteşem bir tat. Samosayı denemelisiniz içi patatesli bir kızartma,leziz. Moma, asıl Tibet mantısı ama hem Hindistan'da hem Nepal'de vardır, mantı seviyorsanız mutlaka yiyin.


5-Trafik arap saçından da karışık. Korna seslerine alışacaksınız. Çalmayanı dövüyorlar :))
6-Sari almayı düşünüyorsanız, çoook çeşit var. Kumaşın cinsine göre fiyat değişiyor, bir arkadaşım Varanasi'deki yol üstü mağazalardan birinden 1200 rupiye, pullu işlemeli bir tane aldı. Notlarımda 1000 rupi= 30 TL. yazmışım (2011)


7-Gittiğiniz Unesco Dünya Kültür Mirası Listesindeki yerlerde çektiğiniz fotoğraflardan başka, Unesco Dün.Kül.Mirası tabelasının önünde de arşivlemek üzere fotoğraf çektirin (Daha çok yeri listeye eklemeye teşvik ediyor)


8-Jaipur'da Rüzgarlar Sarayının yakınlarında bizim Tahtakale gibi dükkanlar var, fiyatlar çok uygun. Sariler, yatak örtüleri, taşlar 


9-Ganja onlar ''Ganga'' diyor, siz de bir ''puja''yı (yaprağın üzerine bir çiçek, küçük mum ve tütsü) dilek dileyip Ganga'nın çamurlu sularına salıverin.


10-HİNDİSTAN'DA BENİM İÇİN DE GEZİN....

Yorumlar