GÜNEY YARIMKÜREDE/Hooker Vadisi- Yeni Zelanda

GÜNEY YARIM KÜREDE (Hooker Vadisi / Y.Zelanda)
🌈Yeni Zelanda’nın Güney Adası’nın ortalarında, turkuaz renkli, güzel Pukaki Gölü boyunca gözlerimize ziyafet çekerek ilerliyoruz..Göl bitti, vurduk dağların eteklerine. Edmund Hillary’nin Everest’e tırmanmadan önce antreman yaptığı, yerlilerin Aoraki dedikleri, Cook Dağı’nın eteklerine.
🌈Hooker Vadisi rotamızda. Sağdan direksiyonlu araba kullanmanın siftağını yapıyorum bu yolda. White Horse Hill kampında arabayı bırakıyoruz. Avustralya’nın Brisbane şehrinden yola çıkmış dört kafadarız. Derelerden, asma köprülerden geçeceğiz, karlı zirvelere bakıp, buzulların uzantılarını göreceğiz.
🌈Üç saatlik çok da zor olmayan bir trekking rotasını takip ediyoruz. Üzerinde ‘’yirmi kişiden fazla kişi yürümesin’’ uyarıları olan ilk asma köprüden sallana sallana geçiyoruz karşıya. Altttan dere akıyor, vura vura taşlara. Karadeniz türküsüdür, devam eder, ‘’Kurban olayim yarum, o gözlere kaşlara’’
🌈Derken ikinci , üçüncü asma köprüler geçiliyor. Üzerinde güneşin vurduğu buz parçalarının parladığı, küçük bir göle geliniyor. Görünüşü bile Everest’e benzeyen heybetli Cook Dağı’nın zirvelerine doğru fotoğraflar çekiliyor. Güneş çekiliyor, kabanlar giyiliyor. Doğanın en yalın hallerinin kucağında, haşlanmış patatesler çıkarılıyor 🙂
🌈Dönüş, Tekapo Gölü kıyısındaki hostelimize . Arabayı bıraktığımız kamp alanından bir saat sürüyor. Akşam yemeğinde ziyafet var. Mutfak hareketli, sağ yandaki ocağın başındaki Fransızca, sol yandaki Danca konuşuyor. Çoğunluk makarna haşlarken, biz Yeni Zelanda’nın muhteşem lezzetteki bonfileleri, havuç salatası ve çorbayla donatıyoruz masamızı. Dünyaca nam salmış şarapları alıyor yerini.
🌈Yarın rota daha güneye, Te Anau’ya, beş saatlik yolculukla....Güney yarım kürenin fiyortları bizi bekliyor.